yyrmgrup

href="http://www.yyrm.yolasite.com/senarai-kebun-area-johor.php">

Pages

yyrmteam. Dikuasakan oleh Blogger.

MASITAH IBU SEGALA KESESATAN




Auto Parts Warehouse

PENCAPAIAN MASITAH YANG MENAKJUBKAN

posted Jan 20, 2012 6:03 PM by Hamidan Mokmin


PENCAPAIAN MENAKJUBKAN DAN MEMBANGGAKAN SERIKANDI MASITAH ( TK USAH SEBUT NAMA BAPANYA )
MANUSIA MEMANG PERLU DIBERI PERINGAYAN DAN HUKUMAN AGAR MEREKA GENTAR DAN BERPERATURAN
Surah Al-Baqara
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

Alif, Laam, Miim. (1) Kitab Al-Quran ini, tidak ada sebarang syak padanya (tentang datangnya dari Allah dan tentang sempurnanya); ia pula menjadi petunjuk bagi orang-orang yang (hendak) bertakwa; (2) Iaitu orang-orang yang beriman kepada perkara-perkara yang ghaib dan mendirikan (mengerjakan) sembahyang serta membelanjakan (mendermakan) sebahagian dari rezeki yang Kami berikan kepada mereka. (3) Dan juga orang-orang yang beriman kepada Kitab "Al-Quran" yang diturunkan kepadamu (Wahai Muhammad) dan Kitab-kitab yang diturunkan dahulu daripadamu, serta mereka yakin akan (adanya) hari akhirat (dengan sepenuhnya).

 (4) Mereka itulah yang tetap mendapat petunjuk dari Tuhan mereka dan merekalah orang-orang yang berjaya. (5)Sesungguhnya orang-orang kafir (yang tidak akan beriman), sama sahaja kepada mereka: Samada engkau beri amaran kepadanya atau engkau tidak beri amaran, mereka tidak akan beriman. (6) (Dengan sebab keingkaran mereka), Allah materaikan atas hati mereka serta pendengaran mereka dan pada penglihatan mereka ada penutupnya dan bagi mereka pula disediakan azab seksa yang amat besar. (7) Dan di antara manusia ada yang berkata: Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat; padahal mereka sebenarnya tidak beriman.

 (8)Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanya memperdaya dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya. (9) Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran). (10) Dan apabila dikatakan kepada mereka: Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi, mereka menjawab: Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan.

 (11) Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedarinya. (12) Dan apabila dikatakan kepada mereka: Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang itu telah beriman. Mereka menjawab: Patutkah kami ini beriman sebagaimana berimannya orang-orang bodoh itu? Ketahuilah! Sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh, tetapi mereka tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya). (13) Dan apabila mereka bertemu dengan orang-orang yang beriman, mereka berkata: Kami telah beriman dan manakala mereka kembali kepada syaitan-syaitan mereka, mereka berkata pula: Sesungguhnya kami tetap bersama kamu, sebenarnya kami hanya memperolok-olok (akan orang-orang yang beriman). (14) Allah (membalas) memperolok-olok dan membiarkan mereka meraba-raba dalam kesesatan mereka (yang melampaui batas itu). (15) Mereka itulah orang-orang yang membeli kesesatan dengan meninggalkan petunjuk; maka tiadalah beruntung perniagaan mereka dan tidak pula mereka beroleh petunjuk hidayat. 

(16) Perbandingan hal mereka (golongan yang munafik itu) samalah seperti orang yang menyalakan api; apabila api itu menerangi sekelilingnya, (tiba-tiba) Allah hilangkan cahaya (yang menerangi) mereka dan dibiarkannya mereka dalam gelap-gelita, tidak dapat melihat (sesuatu pun). (17) Mereka (seolah-olah orang yang) pekak, bisu dan buta; dengan keadaan itu mereka tidak dapat kembali (kepada kebenaran). (18) Atau (bandingannya) seperti (orang-orang yang ditimpa) hujan lebat dari langit, bersama dengan gelap-gelita dan guruh serta kilat; mereka menyumbat jarinya ke dalam telinga masing-masing dari mendengar suara petir, kerana mereka takut mati. (Masakan mereka boleh terlepas), sedang (pengetahuan dan kekuasaan) Allah meliputi orang-orang yang kafir itu. (19) Kilat itu pula hampir-hampir menyambar (menghilangkan) penglihatan mereka; tiap-tiap kali kilat itu menerangi mereka (dengan pancarannya), mereka berjalan dalam cahayanya. Dan apabila gelap menyelubungi mereka, berhentilah mereka (menunggu dengan bingungnya). Dan sekiranya Allah menghendaki, nescaya dihilangkanNya pendengaran dan penglihatan mereka; sesungguhnya Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.

JAWAPAN KAMU, MASITAH MENGELIRUKAN DAN MENYESATKAN
DALAM SURAH AL-MAEDAH ALLAH MEMBERIKAN JAWAPANNYA, TIADA SATUPUN YANG ALLAH HALALKAN TENTANG ZINA
 (PANDAI TAPI MEMENDAI-MANDAI ) KAMU CIPTA KITAB BARU YE MASITAH SEBUK MENYESATKAN Al-Arqam. TAPI DIRISENDIRI IBU SEGALA KESESATAN

BUKTI KALAM ALLAH TENTANG JAWAPAN YANG KAMU SENGAJA ADA2 KAN
Surah Al-Maeda
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani
Wahai orang-orang yang beriman, penuhi serta sempurnakanlah perjanjian-perjanjian. Dihalalkan bagi kamu (memakan) binatang-binatang ternak (dan sebagainya), kecuali apa yang akan dibacakan (tentang haramnya) kepada kamu. (Halalnya binatang-binatang ternak dan sebagainya itu) tidak pula bererti kamu boleh menghalalkan perburuan ketika kamu dalam keadaan berihram. Sesungguhnya Allah menetapkan hukum apa yang Dia kehendaki. (1) Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu ingat halal membuat sesuka hati mengenai syiar-syiar agama Allah dan mengenai bulan-bulan yang dihormati, dan mengenai binatang-binatang yang dihadiahkan (ke Mekah untuk korban) dan mengenai kalong-kalong binatang hadiah itu dan mengenai orang-orang yang menuju ke Baitullah Al-Haram, yang bertujuan mencari limpah kurnia dari Tuhan mereka (dengan jalan perniagaan) dan mencari keredaanNya (dengan mengerjakan ibadat Haji di Tanah Suci) dan apabila kamu telah selesai dari ihram maka bolehlah kamu berburu dan jangan sekali-kali kebencian kamu kepada suatu kaum kerana mereka pernah menghalangi kamu dari Masjidilharam itu, mendorong kamu menceroboh dan hendaklah kamu bertolong-tolongan untuk membuat kebajikan dan bertakwa dan janganlah kamu bertolong-tolongan pada melakukan dosa (maksiat) dan pencerobohan dan bertakwalah kepada Allah, kerana sesungguhnya Allah Maha Berat azab seksaNya (bagi sesiapa yang melanggar perintahNya). /
 (2) Diharamkan kepada kamu (memakan) bangkai (binatang yang tidak disembelih) dan darah (yang keluar mengalir) dan daging babi (termasuk semuanya) dan binatang-binatang yang disembelih kerana yang lain dari Allah dan yang mati tercekik, dan yang mati dipukul dan yang mati jatuh dari tempat yang tinggi dan yang mati ditanduk dan yang mati dimakan binatang buas, kecuali yang sempat kamu sembelih (sebelum habis nyawanya) dan yang disembelih atas nama berhala dan (diharamkan juga) kamu merenung nasib dengan undi batang-batang anak panah. Yang demikian itu adalah perbuatan fasik. Pada hari ini, orang-orang kafir telah putus asa (daripada memesongkan kamu) dari agama kamu (setelah mereka melihat perkembangan Islam dan umatnya). Sebab itu janganlah kamu takut dan gentar kepada mereka, sebaliknya hendaklah kamu takut dan gentar kepadaKu. Pada hari ini, Aku telah sempurnakan bagi kamu agama kamu dan Aku telah cukupkan nikmatKu kepada kamu dan Aku telah redakan Islam itu menjadi agama untuk kamu. Maka sesiapa yang terpaksa kerana kelaparan (memakan benda-benda yang diharamkan) sedang dia tidak cenderung hendak melakukan dosa (maka bolehlah dia memakannya), kerana sesungguhnya Allah maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. /
 (3) Mereka bertanya kepadamu (wahai Muhammad): Apakah (makanan) yang dihalalkan bagi mereka? Bagi menjawabnya katakanlah: Dihalalkan bagi kamu (memakan) yang lazat-lazat serta baik dan (buruan yang ditangkap oleh) binatang-binatang pemburu yang telah kamu ajar (untuk berburu) mengikut cara pelatih-pelatih binatang pemburu. Kamu mengajar serta melatihnya (adab peraturan berburu) sebagaimana yang telah diajarkan Allah kepada kamu. Oleh itu makanlah dari apa yang mereka tangkap untuk kamu dan sebutlah nama Allah atasnya (ketika kamu melepaskannya berburu) dan bertakwalah kepada Allah (dengan memelihara diri dari memakan yang diharamkan Allah); Sesungguhnya Allah Maha Cepat hitungan hisabNya. 
(4) Pada masa ini dihalalkan bagi kamu (memakan makanan) yang lazat-lazat serta baik-baik. Dan makanan (sembelihan) orang-orang yang diberikan Kitab itu adalah halal bagi kamu dan makanan (sembelihan) kamu adalah halal bagi mereka (tidak salah kamu memberi makan kepada mereka) dan (dihalalkan kamu berkahwin) dengan perempuan-perempuan yang menjaga kehormatannya di antara perempuan-perempuan yang beriman, dan juga perempuan-perempuan yang menjaga kehormatannya dari kalangan orang-orang yang diberikan Kitab dahulu daripada kamu apabila kamu beri mereka mas kahwinnya, sedang kamu (dengan cara yang demikian), bernikah bukan berzina dan bukan pula kamu mengambil mereka menjadi perempuan-perempuan simpanan dan sesiapa yang ingkar (akan syariat Islam) sesudah dia beriman, maka sesungguhnya gugurlah amalnya (yang baik) dan adalah dia pada hari akhirat kelak dari orang-orang yang rugi.

APA GUNANYA KUTIPAN ZAKAT SERTA BAITUL MAL YANG KAMU SALAH SEORANG PENYELIANYA DAN DIPERTANGGUNGJAWAPKAN KEATSANYA TAKKAN MAKAN GAJI BUTA KOD...???


SURAH JAWAPAN BAGI YANG MENDUGA2 DIRINYA BERIMAN
Surah An-Nisa
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani
(135) Wahai orang-orang yang beriman! Tetapkanlah iman kamu kepada Allah dan RasulNya, dan kepada Kitab Al-Quran yang telah diturunkan kepada RasulNya (Muhammad s.a.w) dan juga kepada Kitab-kitab Suci yang telah diturunkan dahulu daripada itu dan sesiapa yang kufur ingkar kepada Allah dan Malaikat-malaikatNya, dan Kitab-kitabNya dan Rasul-rasulNya dan juga Hari Akhirat, maka sesungguhnya dia telah sesat dengan kesesatan yang amat jauh. 
(136) Sesungguhnya orang-orang yang beriman, kemudian mereka kafir, kemudian mereka beriman semula, kemudian mereka kafir sekali lagi, kemudian mereka bertambah-tambah lagi dengan kekufuran, Allah tidak sekali-kali akan memberi ampun kepada mereka dan tidak akan memberi petunjuk hidayat kepada mereka ke jalan yang benar. (137) Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: Bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya. (138) (Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya). (139) Dan sesungguhnya Allah telahpun menurunkan kepada kamu (perintahNya) di dalam Kitab (Al-Quran), iaitu: Apabila kamu mendengar ayat-ayat keterangan Allah diingkari dan diejek-ejek (oleh kaum kafir dan munafik), maka janganlah kamu duduk (bergaul) dengan mereka sehingga mereka masuk kepada memperkatakan soal yang lain; kerana sesungguhnya (jika kamu melakukan yang demikian), tentulah kamu sama seperti mereka. Sesungguhnya Allah akan menghimpunkan sekalian orang munafik dan orang kafir di dalam Neraka Jahanam. (140)
 (141) Sesungguhnya orang-orang munafik itu melakukan tipu daya (terhadap agama) Allah (dengan perbuatan pura-pura beriman sedang mereka kafir pada batinnya) dan Allah pula tetap membalas tipu daya mereka (dengan membiarkan mereka dalam keadaan munafik). Mereka pula apabila berdiri hendak sembahyang, mereka berdiri dengan malas. Mereka (hanya bertujuan) riak (memperlihatkan sembahyangnya) kepada manusia (supaya disangka bahawa mereka orang yang beriman) dan mereka pula tidak mengingati Allah (dengan mengerjakan sembahyang) melainkan sedikit sekali (jarang-jarang). (142) Mereka berkeadaan "muzabzab" (tidak mempunyai pendirian yang tetap) antara (iman dan kufur) itu; mereka tidak berpihak terus kepada golongan (kafir) dan tidak pula berpihak kepada golongan (yang beriman) dan sesiapa yang disesatkan oleh Allah, maka engkau (wahai Muhammad) tidak sekali-kali akan mendapat jalan untuk menyelamatkannya. (143) Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Adakah kamu hendak mengadakan alasan yang terang nyata bagi Allah untuk (menyeksa) kamu? (144) Sesungguhnya orang-orang munafik itu ditempatkan pada tingkatan yang terkebawah sekali dari (lapisan-lapisan dalam) Neraka dan engkau tidak sekali-kali akan mendapat sesiapa pun yang boleh menolong mereka. (145)

MERKA JUGA MARAH !!!!!!!!

Timbalan Menteri Yang Bangang (YB)..!!!!

>> ISNIN, MEI 30, 2011

Semalam gua terima email dari member kita iaitu si buntat jbon, gua kopi O jelah kat bawah tu;  
gua baru dengar dari berita tv1 kenyataan menteri yg dulu buat fatwa melacur itu dibolehkan jika da terdesak, hari ni dia buat kenyataan kes peceraian yang semakin teruk dimalaysia hendaklah dilihat dari sudut positif, jangan hanya dari sudut negatif, peceraian adalah jalan terbaik untuk menyelesaikan masalah perbalahan rumahtangga, katanya orang ramai semakin sedar tentang saluran yang boleh digunakan untuk bercerai.

Yang gua bengang ni boleh pulak dia kata mcm tu mcm da tak ada jalan lain boleh dibuat,dia ni katanya berpengetahuan tinggi dalam agama tp setiap kali dia cakap mesti membingungkan masyarakat, mcm ulamak gila publisiti untuk menunjukan yg dia ni moderate dalam bab beragama. kalau nak terkenal pun jangan la jual agama untuk imbuhan yang sedikit, apa yang dia katakan boleh memesongkan kefahaman terhadap islam, gua harap lu kasi taruk kaw-kaw sama ulama perempuan gila dari umprono ni bro
Dan dalam media pencacai berita hairan pun melaporkan perkara yang sama, klik link akhbar pencacai tu...


Si Mangkuk Ayun nih adalah seorang Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri dan juga merupakan seorang doktor falsafah dalam bidang Syariah Universiti Al-Azhar, yang  sebelum ini sentiasa memperingatkan umat Islam dalam ceramah-ceramah supaya mengikuti syariat Islam.

Tetapi sejak masuk dalam mangkuk tingkat umPORno yang bernajis tu... banyaklah najis yang terpalit dan mangkuk nih pun dah biol dalam mendidik umat islam 1Malaysia, makin bercelaru dan haru biru... sebab itu umat2 yang mengaku Islam dalam parti sialan tu... tak pernah kenal hukum halal haram... semuanya diorang langgar semacam jer... alaaaaahhhh... macam babi yang suka menyondol tuuuu... macam tu lah umPORno dan suku sakatnya... ngggeeeeee.....!!!!

Makan BABI harammmmmm.... Minum ARAK tak harammmmm... Judi halallllllll....... umporno... umporno...

Berbalik pada kisah Mashitah Ibrahim nih..., pada pendapatan lu orang sebagai ahli umporno yang tak seberapa tu..., lu orang agak2 laaaa... si Mashitah Ibrahim ni kepala otak dia waras atau tidak...???? Apakah rasionalnya kenyataan si mangkuk ayun nih..., Allah sendiri membenci pada perceraian rumahtangga..., dia pulak kata yang terbaik.... power gilerrrrr.... minah ni kan...????
“Kita jangan lihat perceraian itu satu perkara yang teruk sangat kerana ia perkara yang halal, malah perceraian itu sebenarnya mampu menyelesaikan banyak masalahyang dihadapi kaum wanita,” katanya .
So... kepada yang mengikuti pengajian agama dan mempunyai pengetahuan agama dalam umPORno tuuuu... lu orang kaji dan selidikilah akan kenyataan si Mangkuk Ayun tuuuu... lu orang masih nak sokong umPORno atau tidak... dah laaaa... sesat lagi menyesatkan.... hahahaha.... sedangkan dia sendiri mengatakan;
“Dalam kajian yang kita lakukan, perceraian berlaku bukan disebabkan ketidakseragaman undang-undang syariah, namun ia membabitkan pasangan berkenaan iaitu tidak memahami tanggungjawab selain kurang ilmu rumah tangga,” katanya
Jadi sebagai penyelesaiannya... terapkanlah pengetahuan agama kepada generasi sekarang ini, bukannya jauhkan agama daripada rakyat... tanyalah kepala otak lu orang sebagai ahli umPORno selama ini... siapakah yang menghapuskan tulisan jawi, menutup sekolah2 SAR dan menyekat pengajian/ceramah agama di Masjid2... hahaha...
NUKILAN : Email sama gua: zergdukes@gmail.com /  


PENCAPAIAN MENAKJUBKAN DAN MEMBANGGAKAN SERIKANDI MASITAH ( TK USAH SEBUT NAMA BAPANYA )

KALAU ANA YANG JADI MASITAH DAH LAMA ANA LETAK JAWATAN BUAT MALU AGAMA / KALAU DAH DASAR BETIN TU BETINA JUGA 

PECERAIAN SETIAP 15 MINIT DIMALAYSIA
Amat mengejutkan apabila kadar perceraian di kalangan pasangan suami isteri Islam di negara ini berlaku dalam tempoh setiap 15 minit.  Begitulah kalau berdasarkan statistik Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) pada tahun 2009 kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Mashitah Ibrahim.Beliau berkata jumlah itu meningkat daripada tahun ke tahun akibat daripada kurangnya penghayatan agama di kalangan suami isteri termasuk mengabaikan solat.“Jika solat lima waktu sehari semalam tidak dapat dilaksanakan, sudah tentu dapat kita bayangkan mereka juga sukar untuk melaksanakan peranan dan tanggung jawab sebagai suami dan isteri,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan seminar sempena Maulidur Rasul: Rasulullah Ikon Keluarga Bahagia di Putrajaya, semalam.Seramai 1,200 penjawat awam hadir pada seminar itu dengan anggota panelnya terdiri daripada pakar motivasi Datuk Mohd Fadzilah Kamsah dan pendakwah Datuk Fatma Zahrah Mohd Ramadan.Mashitah berkata Jakim akan memperbanyakkan lagi program-program pemantapan keluarga yang menerapkan kesedaran terhadap peranan suami dan isteri, kemahiran keibubapaan, pendidikan serta pengurusan ekonomi keluarga.Setakat ini, Jakim telah menganjurkan sebanyak 900 program kekeluargaan dengan kerjasama jabatan agama Islam negeri-negeri dalam usaha untuk memperkasakan institusi rumah tangga, katanya.Dalam perkembangan lain, Mashitah berkata Jakim masih memantau pergerakan saki baki pengikut ajaran Al-Arqam yang didakwa mengadakan perjumpaan dikenali sebagai ”Sidang Parlimen Roh” selepas kematian pengasasnya Ashaari Mohamad atau Abuya pada 13 Mei tahun lepas.“Kita masih mengikuti apa yang mereka buat. Jadi minta kepada rakyat supaya berhati-hati dan tidak mengkuti kepada ajaran itu,” kata beliau.
Sumber: Malaysiakini

PENCAPAIAN MENAKJUBKAN DAN MEMBANGGAKAN SERIKANDI MASITAH ( TK USAH SEBUT NAMA BAPANYA )

1 DARIPADA 3 KES PERCERAIAN ADALAH DISEBABKAN OLEH  FACEBOOK


Satu dari tiga kes perceraian di UK adalah ada kaitan dengan Facebook. Ini mungkin kelihatan seperti nombor yang amat membimbangkan, tetapi perceraian tidak semestinya disebabkan oleh aktiviti Facebook, tapi apa-apa yang berlaku pada rangkaian sosial akan menyumbang kepada keputusan tersebut.

Laporan itu datang dari laman web perceraian di UK. Walau bagaimanapun, laman web ini mempunyai akses kepada data yang meletakkannya dalam kedudukan untuk menghakimi pengaruh Facebook dalam kes-kes seperti ini.

Dalam kaji selidik pada tahun 2011, ia melibatkan 5,000 kes perceraian. 33 peratus daripada mereka mempunyai kaitan dengan Facebook.

Pada tahun 2009 kaji selidik yang sama pernah dilakukan dan mendapati bahawa Facebook terlibat dalam hanya 20 peratus daripada perceraian. Perubahan besar menunjukkan bahawa Facebook adalah menjadi satu bahagian yang lebih besar daripada kehidupan kita.

Sebab utama mengapa Facebook telah dibabitkan dalam kes perceraian adalah salah seorang daripada pasangan suami isteri yang menghantar apa yang disifatkan sebagai mesej yang tidak sesuai.

Kedua ialah komen buruk yang dibuat di Facebook selepas kedua-duanya sudah dipisahkan. Akhir sekali, sebab ketiga adalah rakan-rakan satu pasangan suami isteri yang mendedahkan atau melaporkan tingkah laku yang dirahsiakan.

Nukilan Saudara :  



PENCAPAIAN MENAKJUBKAN DAN MEMBANGGAKAN SERIKANDI MASITAH ( TK USAH SEBUT NAMA BAPANYA )


LAIN-LAIN BLOGGER YANG ENTAH APA-APA..... SEMUANYA KERANA BETINA..DAN JANTAN JALANG

Bodoh Perempuan Ni Pakai Baju Kurung Tapi Mencuri

0 ulasan:

Catat Ulasan